• پنجشنبه 9 فروردین 1403
  • آخرین به‌روزرسانی : سه‏ شنبه 15 اسفند 1402
خطیب نماز جمعه شهر کرمان

خطیب نماز جمعه شهر کرمان

خطیب موقت جمعه کرمان:

عزت کشور در گرو کار و تولید است/ جامعه به پیشتازان فکری و فرهنگی چون شهید مطهری نیاز دارد.

حجت الاسلام علیمرادی در خصوص نیاز جامعه به کار و کارگر و در کنار همه‌ی اینها ضرورت وجود شخصیت های فکری و فرهنگیِ در دسترس مطالبی بیان کرد.

حجت الاسلام امان الله علیمرادی، در خطبه‌ اول نمازجمعه(۸ اردیبهشت) گستره تقوای الهی را به اندازه عالم هستی و یکی از قوانین بنیادین و جهانی قرآن کریم را تقوای الهی دانست و افزود: رعایت تقوا بر روی کره زمین وظیفه آحاد بشر است.

خطیب موقت جمعه کرمان با تاکید بر تصریح قرآن به تعاون و همکاری بر تقوا و نیکوکاری؛ تقوا را به فرموده امام علی علیه السلام را مایه امان انسان در قیامت عنوان و بیان کرد: حضرت به مالک اشتر می فرماید محبوب ترین امور نزد تو باید نزدیک ترین به حق، فراگیرترین در عدالت و جامع ترین به جلب رضایت مردم باشد.

وی درباره علت اهمیت جلب رضایت مردم اظهار کرد: پشتوانه مقابله با دشمنان اسلام و مسلمین بدنه مردم است و مردم شریف ایران این نظام را از همه صحنه های خوف و خطر عبور دادند. خطیب موقت جمعه کرمان تقوا را برای زندگی انسان بسیار ضروری و سرانجام عالم را به دست متقین دانست و تصریح کرد: هر ملت و گروهی از جوامع بشری که در تحقق تقوا پیشرو باشد، عاقبت عالم از آن او است و ان شاءالله ملت ایران پیشتاز تقوا بماند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بر تقوا بنیان نهاده شده و شهدا جان خود را در مسیر تقوا فدا کردند و امام راحل امام متقین بود.

حجت الاسلام علیمرادی در خطبه دوم نماز جمعه شهادت آیت الله عباسعلی سلیمانی را تسلیت گفت و افزود: ایشان سالها در خدمت نظام جمهوری اسلامی بودند. وی سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک گفت و افزود: سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و نیروهای مسلح مایه عزت و شرافت ملت و اسلام هستند و سپاه یکی از فروعات و شاخه های شجره طیبه نظام اسلامی است که میوه های مبارکی برای ملت ایران از آغاز تاکنون داشته است.

خطیب موقت جمعه کرمان سند سرافرازی اسلام را فرمایشات امام راحل درباره سپاه دانست و اظهار کرد: من از سپاه راضی هستم و از نظرم برنمی گردم و سند تداوم این سربلندی فرمایشات رهبری است که فرمود شما فرزندان عزیز من هستید و صد درصد از شما راضی هستم اما قانع نیستم و این نشانه این است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امکان ارتقا و گسترش همه کارآمدی های خود را دارد.

وی گفت: سپاه انسان هایی درون خود تربیت کرد و تحویل جامعه اسلامی داد که نمونه های آن را فقط باید در سپاهیان صدر اسلام جستجو کرد که نمونه آن حاج قاسم رضوان الله تعالی علیه است.

حجت الاسلام علیمرادی با اشاره به روز کار و کارگر گفت: هر روز و همیشه روز کار و کارگری و کارگان است و اصلاً همه صحنه عالم صحنه کار و تلاش و فعالیت است؛ رشد و عزت کشور در گرو کار و تولید و انحطاط و بدبختی کشور با کم کاری و کار نکردن و عدم علاقه به کار است و ملت اهل دقیق و حکیمانه کار کردن است؛ امید داریم به فضل پروردگار کشور را به برکت کار ملت و کار دانش بنیان و مولد به اوج عزت و استقلال اقتصادی برسد و کشور بر مدار تولید و نه بر مدار فروش نفت و سرمایه، اداره شود.

وی با اشاره به بزرگداشت مقام شهید مطهری و روز معلم بیان کرد: معلم در مقام عقل پروری و افضل همه نعمت های خداوند به بشر عقل است؛ حیا و دین لازمه عقل است و عقل انسان را به عبودیت خالق وامی دارد و جلوی ندانم کاری و حماقت و سفاهت انسان را می گیرد. خطیب موقت جمعه کرمان در عظمت شخصیت شهید مطهری به فرمایشات امام راحل استناد کرد و گفت: یکی از ضرورت های جامعه داشتن شخصیت هایی مثل شهید مطهری که جلوه همه خوبی ها باشد لازم است لذا جامعه به جلودار فکری و فرهنگی که در دسترس باشند نیاز دارد.